7e fietsdag - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu 7e fietsdag - Reisverslag uit Aken, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

7e fietsdag

Door: Kees en Carla

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

22 Augustus 2011 | Duitsland, Aken

7e Fietsdag maandag
Vannacht niet best geslapen, het was broeierig warm en er was veel herrie oa van de treinen en van een alarm dat 2x afging. Uiteraard heb ik niets gehoord, lekker rustig. Vanmorgen vroeg reden de vrachtauto's al af en aan om de winkels, die pal voor onze camperplaats liggen te voorzien van goederen. Paula en ik gaan om 7 uur al broodjes kopen, ze zijn nog warm. Ik heb gisteren een brood gebakken maar voor morgen moet ik ook weer brood kopen. Kees vindt mijn eigen gebakken niet te pruimen, maar ook het nieuwe brood brengt hij 's avonds in kruimels mee naar huis en dan te bedenken dat een brood van ongeveer 600 gram hier 1.80 euro kost.Dan mag het dus wel wat zijn, maar helaas. We moeten het er toch mee doen. De heren vertrekken vandaag eerder dan normaal en wel om kwart over acht, het zou vandaag een erg warme dag worden dus dan zijn ze lekker vroeg binnen. Paula en ik gaan eerst nog boodschappen doen, Paula moet olie hebben want hun camper zuipt en laat het direct weer weglopen en aangezien ze het hier in de aanbieding hebben gaan we dat eerst kopen. De Tomtom is er goed voor. Volgens onze Tomtom gaan wij om kwart over tien aankomen op de camping in Aken aan de jachthaven, helaas gaat dat anders lopen. We vallen weer van de ene omleiding in de anderen en soms helpt Tomtom ons ook niet meer. Die laat ons in de middel of knowhere rijden en denkt zoeken jullie het lekker maar uit. Vandaag moeten ook wij een weg met kasseien over. Wat een gehobbel zeg, het ismaar te hopen dat Kees en Leo hier niet hoeven te zijn, we zullen het vanavond horen. Rond kwart voor twaalf komen we aan op de camping in Aken. Wij direct onszelg geinstalleerd en met de was begonnen. Ik heb een wringer bij me en daar maken we samen gebruik van, overigens heb ik die van Paula overgenomen. De was hangt net of grote druppels vallen naar beneden. Gelukkig blijft het bij grote druppels en kunnen we de was laten hangen. We krijgen nog vaker druppels maar elke keer valt het mee en 's avonds is de was droog. Ook besluiten we met zijn vieren aan een gezellig zitje aan de Elbe te eten. De tafel is nog niet gedekt en jawel hoor, grote druppels, maar we houden stug vol, we laten ons niet wegjagen en jawel hoor het wordt weer droog en we genieten van ons gezellig samenzijn met een lekker slobberwijntje. Later komen er veel muggen en al vroeg gaan we de camper in.
Hieronder het relaas van Leo en Kees van vandaag:

Sinds gisteren hebben we pas kunnen merken dat we fietsen in de oude-DDR, maar vandaag is het wel heel erg duidelijk. In Stassfurt liggen straten met een wegdek dat die naam niet mag hebben, kapotte kasseitje zal ik ze maar noemen, maar dan nog erger. Grauwe huizen en mensen die er armoedig uitzien. Het leuke gedeelte van de tocht gaat langs de rivier de Bode (met kastelen en landgoed) en later langs de Saale. Tijdens een klim op een pad met twee betonnen banen kwam Kees als eerste boven maar werd gediskwalificeert i.v.m onregelementair sprinten (mag je dan geeneens achterom kijken om te zien op welke baan je tegenstander omhoog denkt te rjden)
De route loopt vervolgens via een grote lus (extra kilometers) en kleine dorpjes met straatjes met kasseien, naar Aken. Op de provinciale weg werd nog even aangezet (met wind op de kop) naar 28 km p/u , maar dat werd door Leo overtroffen. Dus: de bolletjespet is weer van hoofd veranderd.
P.S. Vandaag de eerste lekke band voor Leo. Kees heeft op de camping uit voorzorg nu ook zijn voorband vervangen (in de antilek- laag zaten kleine steentjes)

• 23 Augustus 2011 - 10:12

Theo En Marie-Anne.:

Hallo allemaal,
    Sorry voor de late reactie,maar Els en ik hebben vorige week de Achterhoekse 4daagse gelopen,4 keer 40 km. Zodoende is de computer even uit geweest. Leuk om jullie belevenissen te lezen. Goede reis en veel plezier!! Groetjes, Marie-Anne.