11e fietsdag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu 11e fietsdag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

11e fietsdag

Door: Kees en Carla

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

27 Augustus 2011 | Duitsland, Berlijn

11e fietsdag vrijdag
Vandaag gaan we met zijn vieren op de fiets naar Dresden. Om 8.30 vertrekken we. Het is ongeveer 8 km dus goed te doen. Heen wind tegen en mogen we ook even proeven van het gravel dat de mannen elke dag tegenkomen. Dresden is een schitterende stad, maar dat wisten Kees en ik al. We zijn hier 2 jaar geleden geweest, maar we kunnen het iedereen aanraden, vooral als je van musea houdt. Rond half twaalf fietsen Paula en ik weer terug naar een snikhete camper, eten we en gaan weer op stap naar de volgende bestemming. Gelukkig kunnen we de autobaan op en hoeven we niet door de stad Dresden. Onderweg zien we een Lidl in Pyrna en daar stoppen we om boodschappen te doen. Het is heerlijk koel in de Lidl en we komen helemaal bij. Daarna rijden we door naar Bad Schandau, helaas raak ik Paula kwijt in Pyrna en ieder afzonderlijk rijden we op onze TomTom naar de camping. Pffff voor vandaag hebben we het helemaal gehad, we gaan naar de receptie maar die is dicht. Paula spreek in en we krijgen een veld toegewezen, echter de nummers staan niet op de velden, zodat we de hele camping over moeten om het juiste veld te vinden. Gelukkig is het laatste veld het onze en is het in de schaduw. Ik ga direct door naar de waterplaats waar ik water inneem en water loos. Gelukkig komen Kees en Leo even later aanrijden. Kees helpt mij verder met oa de wc legen. Daarna terug naar Leo en Paula en 's avonds eten we pizza want we hebben geen zin in koken in deze warmte.

Hieronder het relaas van de mannen: Vandaag wordt een korte fietstocht eerst naar Dresden met de dames en daarna door naar Bad Schandau in totaal 68 km. Leo en ik maken nog een tussen stop In Pirna om het stadhuis te bekijken. En op een uitzichtpunt stoppen we nog even langs de Elbe om te kijken naar de Bastei (Hoog op de basalttoppen loopt een kunstmatige brug naar diverse uitzichtpunten) Bij
Königstein varen we over met een na enige korte maar pittige .klimmetjes bereiken we de camping Na het eten bekijken we nog snel even de route voor de komende twee dagen en besluiten om op een andere plaats/camping te gaan staan om de route in twee gelijken op te delen, ongeveer 85 km , het zullen nog wel dagen worden met ongeasfalteerde wegen.