3e fietsdag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu 3e fietsdag - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

3e fietsdag

Door: Kees en Carla

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

18 Augustus 2011 | Duitsland, Berlijn

3e fietsdag donderdag.
Uiteraard vertrekken Kees en Leo weer om 9 uur. Paula en ik gaan niet veel later rijden. We hebben onderweg zeer veel opbrekingen, stoplichten, 50 , 70 en 100 km borden. Dus optrekken schakelen, stoppen, harder, zachter, Tomtom herinstellen en ga zo maar door. Het is erg tijdrovend, maar we komen er wel. De camperplaats vandaag is in Bad Meisberg. Een mooie camperplaats met daarbij wederom een buiten en binnen zwembad. Daar gaan we smiddags met zijn allen in. De heren zijn laat vandaag en Paula en ik gaan eerst lekker in het dorp een ijsje eten. Daarna zijn de heren er nog niet en 1 uur later komen ze afgepeigerd aan.

Omdat we om Gütersloh moeten fietsen o.a om de oude Engelse vliegbasis rijden we noordelijk en hebben voor het eerst wind tegen. Ook rijden we de helft van de tijd over grind -en bospaden
(bij aankomst op de camperplaats blijkt Kees zijn buitenband scheurt te zijn) Halverwege onze tocht stoppen we bij een mooi geel geverfd kasteel Schloss Holte. Bij onze latste stop denken we nog 20 km te moeten rijden, maar helaas Lwo besluit om een andere route te ijden (gps-route i.p.v R1 route) dit blijkt een kilometers lange klim te zijn van zo'n 7% maar ook een afdaling van zelfs 20%. In Horn aangekomen blijkt de camperplaats in het volgende dorp te liggen. Deze dag komen we op een totaal van 100 km.

• 19 Augustus 2011 - 07:08

Frans Hulsbosch:

Hoi Kees en Carla,
    Deze keer dichter bij huis op zoek naar het mooie tsjechie waar wij al vaak hebben rondgetrokken. Deze keer dus geen bedelende kinderen om je heen maar ook ander weer. De natuur is heel mooi maar je hebt er ook prachtige steden. Omdat ik jaren aan het loket heb gewerkt zijn wij ook in het plaatsje loket geweest vlak bij Karlovy Vary. Vlak bij de grens ligt het plaatsje Cheb met een bijzonder mooi plein en Cesky Krumlov moet je ook gezien hebben maar jullie kennende zal het voorwerk al gedaan zijn. In Praag zijn wij intussen al 8 keer geweest en zal ons nooit vervelen. Goede reis van Lia en Frans Hulsbosch

• 19 Augustus 2011 - 13:36

Cor:

Hallo luitjes, heb vandaag ook een goede fiets gekocht. Een Trek, (gebr. Schleck rijden ermee). Met een rtecht stuur, 27 versnelling en een Carbon voorvork. 9 kilo. Nou maar gaan fietsen naast die electrische. Veel plezier nog jullie en een goede reis. Groeten Cor

• 19 Augustus 2011 - 17:50

AnneliesvandenDool :

hallo Frans,

Ben jij nu de oude loketmedewerker uit Dordrecht Johan de Wittstraat ?????
    Nooit gedacht dat we op deze manier weer eens contact hebben.
    Sorry kees en carla
    jullie natuurlijk veel plezier en laat de mannen heel blijven

• 20 Augustus 2011 - 09:03

Johan:

Zo kom ik je nog tegen tijdens het boodschappen doen en zo zitten jullie al in Duitsland. Een fijne tocht toegewenst! En niet te veel mankementen aan jullie vervoermiddelen. Groeten Johan