Fietsdag 2 - Reisverslag uit Harsewinkel, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Fietsdag 2 - Reisverslag uit Harsewinkel, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Fietsdag 2

Door: Kees en Carla

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

17 Augustus 2011 | Duitsland, Harsewinkel

Dag 2 vertrek
Kees heeft vannacht niet al te best geslapen vanwege 7 muggen die hem het leven zuur gemaakt hebben. Hij neemt smorgens een lekkere warme douche om bij te komen. Om 9 uur vertrekken Kees en Leo in de motregen naar hun bestemming van vandaag en dat is Havixbeck in Duitsland. We hebben gratis internet op deze camping en ik download snel nog wat poi's met betrekking tot Aldi's en Lidl's en ik kijk de eerste reacties van onze plaatsing van gisterenavond na. Die vertel ik later aan Kees, Leo en Paula. Bedankt jongens leuk dat jullie meeleven. Paula en ik vertrekken later en rijden achter elkaar aan naar de eerste Aldi die we tegenkomen. Paula ontdekt dat mijn remlichten niet werken en ik zit daarover danig in de piepzak. We doen boodschappen bij Aldi en slaan het nodige in. Daarna rijden we door naar de camperplaats van overnachting bij het Freibad in Havixbeck, waar we om 12 uur arriveren. We zoeken een mooi plaatsje uit op de parkeerplaats en lunchen daar. Na het eten vervang ik eerst een zekering en gelukkig was dat het euvel, mijn remlichten werken weer. Terwijl Paula en Ik op Kees en Leo wachten wordt het weer steeds mooier en als Kees en Leo arriveren is het schitterend weer. We gaan lekker zwemmen en warm douchen in het Freibad. We knappen er lekker van op. Later lopen we naar het centrum van het stadje en eten daar een ijsje. 1 bol voor 70 cent en geen klein bolletje hoor maar met toegift. Kom daar maar eens om in Nederland. De dag is nog vroeg,het is pas half vijf als we weer terug zijn bij de camper. Het is de rest van de dag wisselend bewolkt. Zo trekt het helemaal open en zo trekt het weer helemaal dicht, maar regen hebben we niet meer gehad. Bijtijds kruipen we ons bedje in om eens lekker bij te slapen.
HIeronder Kees zijn verslag over wat zij vandaag hebben meegemaakt.
Onze tocht van 80 km voert ons zigzag over de landkaart om uiteindelijk toch de nodige kilometers in oostelijke richting te belanden. Het is een dag met veel landelijke boerenweggetjes, maar ook vaak modderige bospaden en zelfs steenslagweggetjes. Op het eind van onze tocht verandert het landschap en beginnen de eerste heuvels op te doemen. Leo doet hier aanval op de bolletjestrui (het is in werkelijkheid een bolletjespet) enhij claimt de steilste helling van de dag als eertste bedwongen te hebben. We kijken terug op een rustig gereden dag (22,3 km gemiddeld met weinig wind) en een dag waar we, anderhalve km, terug moesten rijden om de verloren fietscomputer van Kees weer op te pikken.
Vandaag woensdag 17 augustus
We vertrekken allemaal rond 9 uur. Vandaag gaan we Munster in en drinken we gezamenlijk koffie op een terras voor de Dom. Kees en Leo uiteraard op de fiets en wij erachteraan met de camper. Na 16 km zijn wij er al en we hebben afgesproken bij het kasteel. Het is allemaal betaald parkeren en omdat we toch moeten fietsen , fietsen we maar iets langer en parkeren we aan de rand van de stad. Na 3.5 km zijn we bij het kasteel en daar zitten Kees en Leo al te wachten. Mijn stuur staat niet vast en is levensgevaarlijk, het zwabbert alle kanten op. Gelukkig heeft Kees gereedschap en kunnen we het stuur vastzetten. Met zijn vieren fietsen we naar de kathedraal. We bekijken hem van binnen, hij is de moeite waard en daarna drinken we op het terras koffie. Na de koffie bekiijken we het gemeentehuis nog even en stappen de heren weer op de fiets. Paula en ik blijven nog even winkelen in de stad en later stappen ook wij op onze fiets richting camper. Ik eet even snel wat en we gaan weer op weg. Onderweg stoppen we nog even, ik om een mini zekering te kopen voor mijn remlichten en koop ik een Dongel bij Aldi. Paula koopt witbier, want dat heeft de Aldi niet. Ondertussen krijg ik een email van Kees dat zij er al zijn. Wij moeten nog 20 km rijden en daar starten we direct mee. Kees en Leo hebben zich al op de camperplaats gesetteld. Bier en drinken gekocht en liggen op het gras op ons te wachten. We zitten wederom bij een Frei und Hallenbad, deze keer in Harsewinkel. Een schitterende camperplaats, we kunnen naar het toilet bij het zwembad en verder is het hier heelijk rustig en hebben we schitterend weer. Mooier kan het niet.
Vandaag op onze fietstocht van 83 km weer de wind in onze rug. Na 28 km wachten we voor het Schloss van Münster op de bestuursters van de onze campers en gezamelijk fietsen we het centrum in. Na een bezoek aan de dom, drinken we koffie op een terrasje (dat is wat anders dan onze tocht naar Santiago). Hierna nog even een fotootje van het stadhuis waar in 1648 de Vrede vanMünster gesloten is (tussen Spanje en Nederland) en dan klimmen we op de fiets voor het vervolg van onze tocht. Op enkele korte stukken grindpad na, rijden we over prachtige geasfalteerde paden langs landbouwgronden en door bospercelen en bereiken snelheden van boven de 30km p/u. Op de camperplaats komt Carla in kontakt met een Duitse camperaar die de meeste landen in het Oostblok (zelfs de Oeral) het Midden- en Verre Oosten (zelfs Iran) heeft bezocht. Met wat tips over de Baltische Staten sluiten we de dag af.

• 18 Augustus 2011 - 13:27

Hetty:

Nou het gaat goed zo te horen. En nog mooi weer ook. Heeft Leo nog geen lekkeband?????Daar was hij toch op geabonneerd bij de vorige tocht. Nou nog veel plezier, wij lezen het allemaal wel. groetjes Hetty. P.s. met Cor gaat het al weer wat beter, kan al weer lopen.