Warm en veel heel veel heuvels - Reisverslag uit Aubeterre, Frankrijk van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Warm en veel heel veel heuvels - Reisverslag uit Aubeterre, Frankrijk van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Warm en veel heel veel heuvels

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

05 September 2010 | Frankrijk, Aubeterre

Zaterdag 4 september
Met een nieuw achterwiel vertrekken we richting Charrouw, bestemming een boerencamping in het dorp of aan de D148.In Chatellerault lopen we kerk binnen waar het beroemde beeld van ST Jacques staat (uiteraard moeten we op de foto) Ook vonden we het waard om te stoppen in Dissay, waar het mooie kasteel staat van Peter van Amboise, aartsbisschop van Poitiers. In Poitiers loopt onze route gelukkig langs de rivier door een oude wijk met eenrichtingsverkeer, daarna klimmen we de stad uit via een steile helling om vie kleine wegen en dorpjes uit te komen op een kruispunt zo,n 4 km voor onze eindbestemming daar horen we dat er geen camping te vinden is. In Charroux is echter wel een mooie camperplaats, vlak bij de resten van een oud abdij (vooral een nog resterende opengewerkte toren) De rondwandeling door het dorp levert enkele schitterende plaatjes op, zoals de kerk, markthal en een oud pelgrimshuis. We hebben deze dag 105 km gereden met een gem. van 3 km in 4.24 uur en max helling van 12%
NB Carla loopt in een supermarkt te winkelen en loopt tegen een voedingsaccu aan, na telefonisch overleg met Leo en Kees wordt er een nieuwe accu aangeschaft. Een met meer capaciteit en om de oude te vervangen die na 6 jaar op zijn laatste benen liep. Leo zet hem er ’s avonds in, We kunnen weer vooruit.
Zondag 5 september
Het einddoel wordt vandaag een camping die zeker open is , namelijk die in Aubeterre sur Dronne dat is wel 118 km. We starten vanuit het dorpgelijk met een beklimming en dat zal dan de hele dag het geval zijn, de heuvels zijn niet meer te tellen (dus ook niet de afdalingen, maar die zijn niet zwaar) Het stijgingspercentage ligt tussen de 5 en 8%, de wind. als die er al is. is gunstig, de temperatuur erg hoog, in de schaduw 29 en in de zon 37 graden. In Nanteuil sur Vallee bezoeken we even een oud kerkje, het gerestaureerde klooster is nog dicht. We houden ook vandaag op elke 25 km pauze om wat et eten en vooral om te drinken. Op ons 100 km punt is Kees de uitputting nabij, bij buurtbewoners vragen we om extra water en leggen ons te rusten op een bankje. Bij de start blijkt het voorbandje van Leo lek te zijn. De laatst km,s zijn gelukkig bergafwaarts en na 5.31 uur worden we verwelkomt door onze vrouwen. Na het eten lopen we nog even rond door het stadje met zijn kerk St.Jaques, en zeer oud pelgrimshospital uit de 14e eeuw, een kasteel en een kerk uitgehouwen in de rotsen (helaas l dicht)

:SMS update:: 6 september 2010 :
Frankrijk Cadillac 60km van Bordeaux We zijn vertrokken in de regen maar al snel werd het droog en kwam de zon door heerlijk fiets weer weinig wind weinig heuvels 104 km gefiets waarvan het merendeel door wijngaaarde . Als ik al die druiven zo zie hangen zullen we aardig moeten doordrinken van de winter. Door het plaatsje st .Emilion bekent van zijn wijn gefiets veel touristen aan een wijntje op terasjes. Had ook wel trek maarja moesten nog 40 km dus maar ff gewacht . Staan nu langs de garonne een rivier die in open verbinding met zee staat.Hier kwam een vloedgolf binnen lopen van zeker 1m hoog. Later

:SMS update:: 8 september 2010 :
Waar was ik gisteren Bij een franse platelands dokter in de spreekkamer ano jaren 60. Wat was er gebeurd ik was door een groot vliegend insect in mijn hand gestoken de vorige dag. Nachts nog niet veel aam de hand maar tijdens het fietsen werdt mijn hand en vingers eens zo dik en ging zeer doen . Dus op naar de dokter Bloed druk ademhaling en mijn hand onderzocht . Waarom leren ze trouwens geen engels op dat nivo frankrijk . Maar met ze vieren kwamen we er met handen en voeten uit. Nu medicijen e stuks en mijn hand slinkt al weer. Om 9 uur weer op de fiets leo

:SMS update:: 9 september 2010 :
St jean du port aan de voet van de eerste col van ruim 1000 meter hoogte .De eerste echte berg en dan zijn we in spanje. Het wordt een kracht toer 16 km klimmen aan een stuk. Maar de beloning staat boven koffie met gebak. De dames wachten daar op ons. Totaal weer 100 km op de planning gelukkig weer droog morgen na 3 dg regen Mijn hand heeft weer een normale vorm en doet niet meer zeer . Trouwens was mijn linker hand anders had mijn trouw ring er af gesneden moeten worden. En had ik deze cols op mijn trouwdag 28 jaar zonder moeten rijden. Later

:SMS update:: 9 september 2010 :
De sms update,s worden op de site altijd onder het laaste verslag geplaatst als u ze volledig wil lezen ff zoeken onder het laatste verslag van kees

• 06 September 2010 - 20:50

Theo En Marie-Anne:

Hallo dappere fietsers en net zulke moedige begeleidsters!
    Wat maken jullie allemaal mee, Kees pas je wel goed op jezelf? Eten op tijd hoor en neem op tijd rust allebei, er komt nog meer!!! Aan allemaal hartelijke groeten,
    Marie-Anne.

• 07 September 2010 - 20:29

'jos En Marijke:

We volgen met veel belangstelling jullie reisverslag en we vinden het dapper dat jullie zoiets aandurven. We wensen jullie veel succes. Het is fijn dat jullie zo goed verzorgd worden door de dames.

• 08 September 2010 - 10:27

Theo En Marie-Anne:

Ja Kees, daar hebt men weer zoiets:GROTE PECH!
    Gelukkig lezen wij dat het goed is afgelopen.
    Lekker doorpedaleren samen met Leo!! Iedereen de hartelijke groeten.
    Marie-Anne.

• 09 September 2010 - 09:37

Joke En Henk:

Vandaag alle reisverslagen eindelijk kunnen lezen. Wij zijn ook net terug uit Zeewolde. Caravan schoonmaken en zo, dus weinig tijd. Petje af voor de mannen en diepe buiging voor de meisjes, die elke dag door Frankrijk moeten crossen om op tijd voor de mannen te zorgen. Veel gelezen over ook ons bekende plekken. Veel succes met het fietsen en zo en nogmaals grote bewondering voor jullie prestatie.
    Groetjes
    Joke en Henk