Vandaag naar de col - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Vandaag naar de col - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Vandaag naar de col

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

16 September 2010 | Spanje, Astorga

Vanavond de ervaringen van de tweede serieuze cal. De dames halen eerst gebak om de mannen te kunnen belonen.Het is nu bewolkt dus prettig als je de berg op moet. Verslag van gisteren:

Woensdag 15 september
Om de stad uit te komen hebben we 5 km nodig (wel een mooi parador met een spaans-renaissancegevel van 100m gezien, vroeger een hospital voor pelgrims). Na een klim van enkwele kilometers zijn we weer op de vlakte. Gelukkig niet zo eentonig als de dagen er voor. In Villar de Mazarife bezoeken we de kerk en ontvangen een santiagostempel (leuke vriendelijke oude baas), we drinken voor het eerst koffie in het plaatselijke café (we nemen de tijd omdat het vandaag maar 67 km is naar onze overnachting) Aan de gevel hangt een bordje “Santiago 302 km” Bij het wegrijden worden we nageroepen “Bon Camino” In Hospital de Orbigo maken we een foto van de schitterende oude brug met 18 bogen in een onregelmatige vorm en erg smal. Ondertussen krijgen we door dat de overnachtingsplaats in Astorga is voor de vestingmuren. Deze fietsdag hebben als een soort rustdag ervaren, de gem. snelheid was 21.2 km in 3.09 uur. S’avonds bezoeken we het stadje en de mooie kathedraal (helaas dicht, maar een fantastisch portaal) Kees en Carla lopen nog het oud-bischoppelijk paleis binnen voor een bezoek. Het gebouw is als een kasteel ontworpen door Gaudi (ja, de bekende architect uit Barcelona) en herbergt binnen een verzameling kunst uit kerken langs de Santiagoroute.
Morgen begint de grote dag met de eerste spaanse col naar 1500m. Hopelijk staat de koffie met gebak klaar.

• 16 September 2010 - 09:40

Joop.:

Nog even doorzetten, doel in zicht.
    Heel veel sukses.

• 18 September 2010 - 10:48

Conny:

jullie kussen zeker wel de grond als je op de finish staat?! We wachten op het bericht van :""we zijn er"
    Good luck, Conny

• 18 September 2010 - 10:48