Santiago de Compostella de laatste 2 dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Santiago de Compostella de laatste 2 dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostella de laatste 2 dagen

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

19 September 2010 | Spanje, Madrid

23 dag Zaterdag 18 september 2010
Het is weer zo ver, vanaf de camping onmiddellijk 14% naar het begin van de route. Kees denkt bekijk het maar, dit hoort niet bij de route ik loop die 100m. Na het dorp ligt er echter weer een helling, nu van 12 km met een stuk van 1 km van 10%, lekker zo vroeg in de morgen. Maar de dag is nog niet om, na stukjes autoweg met hellingen, slaan we regelmatig linksaf, dorpjes door (gezellig met wandelaars en restaurantjes) en komen dan weer op de autoweg uit. Het blijft op en neer gaan. Vooral de laatste 50 km zijn zwaar (de laatste loodjes?) hellingen van 7-9% kilometers lang. Denk je boven te komen en uitzicht te hebben op het einddol Santiago, blijkt er een afdaling maar ook weer een helling van 2 km van 8% te zijn. Uiteindelijk zien we het bordje Santiago staan (foto gemaakt)en moeten we nog omhoog naar de kathedraal (Kees stapt hier af om telopen, 14% met kasseien) Naar wat zoeken komen we uit eindelijk aan op het grote plein voor de kathedraal, waar onze vrouwen ons met kussen overladen. Einddoel gehaald!!! Dat was vandaag weer 102 km, nu in 5.29 uur.
Zondag 19 september
Vandaag naar de kathedraal gereden op een gewone fiets (wat zit dat lekker) Helaas, honderden mensen in de rij voor de crypte van St. Jacob, maar nog eens honderden mensen in de rij, om heel de kathedraal heen voor de H. Mis. (terwijl er elke 2 uur een mis is !!! ) Dan maar eerst souvenirwinkeltjes kijken in de nauwe straatjes om de kerk en dan koffie drinken op een terras (nu al 29 graden) Bij terugkomst bij de kerk blijkt de rij verdwenen te zijn, dus wij naar binnen. Hier bleek de mis nog bezig te zijn en maakte wij het laatste deel mee. Heel indrukwekkend, een koor van honderd mensen, en een heel groot wierookvat dat opgetrokken wordt door 6 mensen en dat daarna door heel de kerk geslingerd wordt (foto’s maken verboden, maar daar houdt niemand zich aan, zelfs een misdienaar niet) Dit was voor ons DE afsluiting van onze fietstocht.
We kijken terug op een geslaagde fietstocht met enkele zeer zware dagen (wind, heuvels, hitte) en ook onze vrouwen hebben het samen goed kunnen vinden. Alle mensen die gereageerd hebben op onze website of telefonisch of per email hartelijk dank.

• 19 September 2010 - 20:14

Gemma:

Hoi Hoi Kanjers.

Gefeliciteerd met het behalen van deze tocht geweldig,wij hebben jullie van dag tot dag gevolgd en hebben heel veel bewondering voor jullie mannen,maar ook voor jullie vrouwen want wat een voorrecht om steeds weer opgewacht te worden met koffie en gebak en door hun in de watten gelegd te worden,zodat jullie je weer konden oppeppen voor de volgende rit,complimenten dus voor jullie alle vier,rust nu maar even lekker uit en geniet nog even na van deze bijzondere belevenis.

Heel veel groetjes en tot gauw.
    Gemma en Joop.

• 19 September 2010 - 21:41

Patrick:

Allevier gefeliciteerd met het behalen van het einddoel :)

Fantastische prestatie!

• 19 September 2010 - 22:35

Johan:

Jullie hebben het fantatisch gedaan. En dan bedoel ik jullie alle vier. Een prestatie om trots op te zijn. Geniet er van. Ik gok op acht lekke banden.
    Hartelijke groeten,

• 20 September 2010 - 15:02

Trees :

gefeliciteerd met het behaalde doel ook de dames
    leo had zes lekken banden deze fietstocht
    gr Trees

• 21 September 2010 - 19:34

Ruud En Annelies:

Gefeliciteerd,
    knappe prestatie Kees,Carla stoer hoor met de camper rijden.
    tot gauw

• 27 September 2010 - 14:29

José:

Weer onder weg terug ik denk dat je minder dan 20 lekkenbanden hebt ik gok op 2, 4, 5 of 9 ;)

Kees heeft denk ik 1 lekkeband gehad.

hihihihi

groeten uit nederland