Wij in Astorga Kees en Leo onderweg enaartoe - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Wij in Astorga Kees en Leo onderweg enaartoe - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Wij in Astorga Kees en Leo onderweg enaartoe

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

15 September 2010 | Spanje, Astorga

Paula en ik zijn gearriveerd in Astorga.De dag begon bewolkt maar is inmiddels schitterend. Volle zon en 35 graden. Als de mannen arriveren gaan we het kasteel hier bekijken. Het ziet er sprookjesachtig uit. Wij zijn pal aan de hiel van het kasteel geparkeerd en genieten van het uitzicht. Hieronder het verslag van gisteren.
Dinsdag 14 september
Nog 450 km te gaan!! Vandaag beginnen we na een paar kilomeers aan een grindpad vol met wandelars, die mar niet opzij willen gaan. Het tempo zakt omdat we bang zijn voor lekke banden (hoe kan dat nou, Leo heeft nu toch twee goede bandjes?) Het hele grindpad blijkt 10 kilometer lang te zijn. De rest van de dag rijden over eindeloze dorre en kale vlaktes, de temperatuur s’morgens is nog te doen. In Sahagun ontmoette we Carla (staat uiteraard te internetten. We krijgen koffie en lopen daarna even snel het stadje rond (trouwens een mooie stadspoort) Het vervolg van de route is even saaien via een omweg bereiken we het centrum van Leon. Het is alleen even zoeken waar Carla en Paula de camper hebben staan (bij de Carrefour), de camping bestaat niet meer. Om 17.00 uur lopen we de stad in op zoek naar de kathedraal (schitterend bouwwerk)en sluiten de dag af bij een chinees. Totaal van deze dag 107 km in 4.50 uur en een gem. van 22.2 km (komt door het grindpad. Alleen de helling over de autobaan was 9%

• 15 September 2010 - 13:00

Johan:

Nog even volhouden, de laatste lootjes wegen het zwaarst.Sterkte!
    Johan

• 15 September 2010 - 18:04

Marga:

Hallo,

Een broer van een collega (Leo van Megen)van mij is de route aan het lopen en is zo'n beetje in hetzelfde gebied als jullie.
    Hij is zondag van Leon vertrokken en loopt zo'n 30 km per dag. Hij heet Van Megen voornaam weet ik niet.
    nog een goede reis verder en groetjes van ons Marga en Rob