Vandaag - Reisverslag uit Vilela, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Vandaag - Reisverslag uit Vilela, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Vandaag

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

16 September 2010 | Spanje, Vilela

Donderdag 16 september
Vanuit Astorga wordt het gelijk klimmen en dat gaat zo gestadig door tot aan de top op 1500 meter. De maximlae percentages zijn tussen de 3 en 7%, met een uitschieter van 14%. De omgeving is prachtig, heidevelden rechts, links bossen en diepe ravijnen. Leo komt als eerste op de top aan en heeft over de afstand van 27.6 km een gemiddelde van 17.3 km p/u. Kees arriveert in zijn eigen rustige tempo en heeft een gem. van 15.7 km. Het wachten is alleen op Paula en Carla en het gebruikelijke gebak, ze zijn wat later op de top dan wij. Uiteraard worden er foto’s gemaakt van het plaatsen van een steen om je last of zorg van je af te werpen. (een gewoonte die teruggrijpt tot in de middeleeuwen) Nou dat zijn heel wat lasten van pelgrims, want de berg stenen is gigantisch. Hierna volgt een lange spectaculaire, steile afdaling met ook nog eens diverse haarspeldbochten. Het is oppassen geblazen en beneden aangekomen levert dat krap in de handjes (leunen en remmen op de remhendels) Ook voor de vrouwen in de campers is het oppassen, vooral bij het rijden door een oud bergdorpje met overhangende balkonnetjes. N diverse kleine klimmetjes belanden we op een camping, gelegen tussen de bergen. Morgen du weer een zware bergetappe, maar Santiago is nog maar 204 km.

:SMS update:: 17 september 2010 :
Spanje Portomarin Nog 105km te gaan en dan zijn we er. Morgen onze laatste etappe en dan hebben we er 2400 km op zitten Vandaag laaste col van1336 meter gehad. Zat helemaal in de mist nog geen 50 meter zicht . Dus lastige afdaling en erg koud was maar 10gr voor je gevoel veel kouder door de wind dus bov De zoveelste ..... Voor de persoon die raad hoeveel lekke banden leo heeft deze trip.hebben wij een leuke verrassing in petto. Opgeven via de site

:SMS update:: 18 september 2010 :
We zijn er zaterdag 16.00 uur kerk bezocht kaarsjes aangestokken en nu op terrasje met pilsje later

• 16 September 2010 - 19:42

Arnoud:

Wat een prachtige prestatie hebben jullie al geleverd!! top!!!

Grtn Arnoud

• 17 September 2010 - 16:33

Jeannnette:

Vergeet niet naar de zee te gaan, daae hoor je te eindigen.
    Ik vind het heel knap en sportief van jullie, maar de laatste lootjes zijn.....

• 18 September 2010 - 10:59

Trees :

leo heeft tot 17 september 6 lekken banden gehad

• 18 September 2010 - 11:01

Trees :

ik heb met veel plezier het hele reisverslag gelezen toppie hoor van jullie

• 18 September 2010 - 14:49

Joop V.d. Valk:

Mannen, van Harte geluk gewenst met het behalen van de finish, jullie einddoel.

• 18 September 2010 - 14:54

Hetty En Cor:

FANTASTISCH!!!!!!!!!!

Allemaal (ook de dames) gefeliciteerd met deze hele knappe prestatie. Groetjes

• 18 September 2010 - 16:32

Marian:

Wat een prachtige prestatie hebben jullie neergezet. Gefeliciteerd ook voor jullie begeleiding want zonder de dames is deze tocht onmogelijk.
    Voor Leo en Paula, wij hebben vandaag de boot te water gelaten en hij blijft drijven. Nu op naar de volgende klus, inbouwen.
    Groetjes Marian

• 18 September 2010 - 16:34

Marco:

Ongelofelijke prestatie! Jullie hebben zeker een pilsje vedient..... Eigenlijk wel een groot banket!

ik ben benieuwd naar jullie fotos!

• 18 September 2010 - 17:29

Leo En Marga:

Geweldig gefeliciteerd, allemaal. Een mooie prestatie en nu maar genieten van een biertje.
    Groeten.

• 18 September 2010 - 18:17

Rutger En Imke:

goede heren,

wij verheugen ons dat wij nu een bericht op deze blog mogen zetten van onze memorabele ontmoeting met de heren keesenleo.waarbenje.nl.nuwaarbenjijnu?.nl nou ik ben hier. zo te lezen zijn jullie bijna op plaats der bestemming aangekomen en dat terwijl wij net de pyreneen zijn overgestoken. geniet van santiago met volle teugen en als er ooit over word nagedacht om het lopend te doen ontmoedigen we dat niet. begin alleen niet in st. jean pied de port want dan kom je dood de bergen over. veel geluk en plezier en ultreia of iets dergelijks.

met vriendelijke groet.
    Imke en Rutger van Dijk

• 18 September 2010 - 18:22

Ada En Fer:

Net terug uit Putten, nog niet alle verslagen gelezen. Proficiat met het bereiken van jullie eindbestemming. Jullie hebben een super prestatie geleverd, mede door de geweldige verzorging van de camperdames. Vanaf nu hoeven jullie niet meer af te zien, maar kunnen jullie lekker ontspannen en genieten van alles wat de omgeving te bieden heeft. Ik gok op 9 lekke banden voor Leo. En Kees succes met de beklimming van de Tourmalet op de terugweg. Groetjes van Ada en Fer.

• 18 September 2010 - 19:42

Anny Vermetten:

leo en kees
    gefeliciteerd met deze geweldige prestatie
    paula en carla jullie ook gefeliciteerd anny

• 18 September 2010 - 20:50

Conny En Dirk:

Top!!!!van harte gefeliciteerd alle 4.
    En nu lekker nagenieten en.......aftrainen of kunnen jullie geen fiets meer zien????
    groetjes Conny en Dirk

• 18 September 2010 - 21:25

Nardy Kapitein:

Gefeliciteerd met het behalen van jullie einddoel. Ik hoop dat het ook de inspiratie geeft die jullie verwacht hadden en dat "het gevecht"met het ontdekken van jullie eigen grenzen niet voor niets is geweest. Geniet ervan en breng goed weer mee terug naar Nederland.

• 19 September 2010 - 09:02

Theo En Marie-Anne:

Voor jullie allemaal:Proficiat met het bereiken van het einddoel:Santiago!!
    Door de perfecte samenwerking onderling hebben jullie een topprestatie neergezet. Nu lekker nagenieten.
    Hartelijke groeten, Theo en Marie-Anne.