gearriveerd - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu gearriveerd - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

gearriveerd

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

19 September 2010 | Spanje, Madrid

Inmiddels is het zondag en zijn Kees en Leo gearriveerd in Santiago. Dat verslag volgt later op de dag.

Vrijdag 17september
Niet onze favoriete start, maar helaas gelijk weer vanaf de camping klimmen. Eerst naar 1100m (percentage’s van 2-7%), helaas geen uitzicht i.v.m. dichte mist, dus maken we maar een foto van een Santiagobeeld. We klimmen verder met regenjasjes aan (koud en nat) naar de volgende pas op 1310m (en stuk van 10%) daarna een lichte afdaling en weer ophoog naar de pas op 1240m, weer dalen we een stukje en klimmen dan naar 1270m (schitterend panorama bij mooi weer) Opnieuw een lichte daling en weer omhoog nu naar Hospital op 1250m en als toegift naar Alto do Poio op 1335m. (dat alles met 7%) Hier ontmoeten we de wandelaars op een gezellig terras, maar wij zin lichtelijk verkluimd en nat door de mist en besluiten binnen cappuccino te drinken.
Via een 12 km lange brede asfaltweg suizen we naar beneden (met gepaste snelheid i.v.m. de mist en overstekende honden en mensen) en komen aan in Samos. Hier staat het mooie klooster San Juan met barokkegevel uit de 6e-11e-12e e 20e eeuw (een van de oudste kloosters van Spanje) Na een pauze rijden we verder via Sarria en beginnen daarna aan een klim van 5 km met 7% stijging. Voor het binnen rijden van onze camping plaats, Portomarin, zien we dat hert stuwmeer leeg is. Dit levert een beeld op van een groene diepe vlakte me een klein stroompje water en een blootgelegde oude brug. We zijn deze laatste zware bergrit goed doorgekomen in 5.25 uur, met als afstand 106 km met een gem iddelde van 19.5 km p/u
Morgen de laatste fietsdag naar Santiago, ongeveer 102 km maar wel veel flinke hellingen!

• 19 September 2010 - 17:26

Ad En Els:

hoi hoi kees en leo
    van harte met jullie prestatie
    ad en els