Vandaag richting Leon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Vandaag richting Leon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Vandaag richting Leon

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

14 September 2010 | Spanje, Madrid

Het verslag hieronder is gisteren en eerder geschreven. Beide mannen zijn nu onderweg naar Leon.
Zondag 12 september
Om 07.00 uur loopt de wekker af, alles nog donker, maar we starten om 08.00 uur om de grote hitte voor te zijn. De eerste 50 km is Kees niet vooruit te branden (zeker nog moe van gisteren) Na de lunch rijden we door een schitterend landschap korenvelden tegen de bergwanden aangeplakt en hellingen van 4.5 km van zo’n 5% en dit alles speelt zich af op en rond de 1000m. Tot de middag hebben we kou geleden, maar nu breekt een heel klein beetje de zon door en trekt de wind aan (gelukkig in onze rug) Met Burgos in zicht rijden we een lange rechte weg naast het autoverkeer en kunnen we het tempo opvoeren tot 46 km. Helaas voor we Burgos in rijden geeft de gps weer eens aan dat we een om we moeten maken. In dit geval een helling van 700m met een percentage van 16%. In Burgos aangekomen hebben we in 4.32 uur 105. Km gereden met een gem. van 23.3 km p/u, toch een knap gemiddelde. Totaal hebben we nu 1810 gereden, moeten e nog 600 km en hopen we dit in 6 dagen te kunnen doen.
Maandag 13 september
Voor we Burgos verlaten bezoeken we eerst de beroemde kathedraal. Om de stad uit te kunnen moeten we daarna 2km met een stijging van 7%. Tijdens onze rit op een steenslagweg van 2 km rijdt Leo weer eens lek. Dit zal wel zijn laatste lekke band zijn, want nu wordt zijn buitenbandje vervangen door een rode van Kees (voor is nu blauw en achter rood !!!) Via enkele lange klimpartijen bereiken we de hoogvlakte met weer km,s korenvelden. Hier ontmoeten we de eerste wandelaars richting Santiago. Op een bord zien we staan “Santiago 519 km” dus nog even volhouden. Op 46 km blijkt de weg door de ruïne van de San Antonabdij te lopen. We stoppen om hier foto’s te maken en om te lunchen. Vrijwilligers hebben in de resten een soort hostel gemaakt (enkele stapelbedden) In Boadilla staat een uniek gotische zuil van de rechtelijke macht uit de 15e eeuw met afbeelding van St. Jacob. Hier tegenover kom je via een hele oude deur op een gezellige binnenplaats van een hostel, zwembad, grasveld en terras met veel wandelaars. Onze laatste kilometers gaan met hoge snelheid en we bereiken Carrion de los Condos in 4.23 uur. De afstand was 96.1 km en een gem. van 21.9 p/u s’middags lopen we met zijn allen nog even het stadje door. In de Santa Maria del Camino staat een grote, schitterende kerststal, waarin de meeste figuren bewegen. Met de verlichting wordt ook dag en nacht uitgebeeld.
Dinsdag 14 september
Nog 450 km te gaan!!

• 14 September 2010 - 15:57

Conny:

niet te geloven, jullie zijn er bijna!!!!! Zie ik je nog staan als je terug komt of ben je enorm afgevallen???? Wat 'n prestatie van jullie, helemaal top. Zet hem op hem die laatste kilometers. Jammer dat we niet aan de finish kunnen staan om jullie te huldigen. Hartelijke groetjes, van Dirk en mij

• 14 September 2010 - 20:11

Ad Oprins:

Leo en Kees ik wens jullie nog veel sterkte voor de pittige fietstochten die nog komen gaan Ik vind het knap hoor houdt de moed erin.
    Paula en Carla de begeleiding is ook fantastisch hoor van jullie. Op tijd eten en drinken voor de mannen.
    Goede reis verder en de groetjes van Ad