uitgebreid - Reisverslag uit Les Ormes, Frankrijk van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu uitgebreid - Reisverslag uit Les Ormes, Frankrijk van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

uitgebreid

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

04 September 2010 | Frankrijk, Les Ormes

Woensdag 1 september
Vandaag rijden via Dinan en Rennes terug naar onze fietsroute. In Dinard, een complete vestingstad met torens en toegangspoorten, lopen via een middeleeuwse straat steil omlaag naar de oude Romeinse brug. Onderweg worden diverse oude huisjes gefotografeerd. Via de stadspoort komen we in het oude centrum met schitterende vakwerkhuizen, een Tour de Horloge en natuurlijk vele café’s met terrasjes lopen we terug naar de camper. Op naar Rennes. Het is even zoeken om hier gratis te kunnen parkeren, her wordt uit eindelijk net buiten het centrum aan een rivier. De stad blijkt een echte studentenstad te zijn, alle terrasjes vol met studenten. Ook hier weer oude vakwerkhuisjes en een Saturn. Gelukkig maar, dan kunnen we onze kapotte minimuis vervangen. Terug bij de camper rijden we door naar een camperplaats, hier worden we s’morgens gewekt door het geblèr van schapen. Blijken we voor een veehal te staan.
Donderdag 2 september
Op weg naar Chateau-Renault, waar we om 12.00 uur aankomen en als eerste de was doen. Dat is wel nodig na een wek op camperplaatsen gestaan te hebben. Dat geldt ook voor een frisse douche. Tegen 16.00 uur arriveren Paula en Leo en wordt er bij gepraat over hun ervaringen. Na de fietsroute besproken te hebben, duiken we om 22.00 uur in bed. Morgen hervatten we onze tocht naar Santiago.
Vrijdag 3 september
)9.00 uur is onze vaste vertrektijd. Regenjasjes aan, nu niet voor de regen maar voor de kou. Het is 11 gragen, maar dat zal snel veranderen in 29 graden. Bij onze eerste stop (we reden verkeerd) breekt spontaan een spaak in het achterwiel van Leo (was dat al niet eerder gebeurd en had Leo een paar dagen geleden zijn wiel niet laten repareren in Rijen?) Maar het leed is nog niet geleden km,s verder blijkt er geen lucht meer in het bandje van het achterwiel van Leo te zitten, dat wordt dus het vervangen van een bandje. Ook de pomp blijkt niet goed te werken I(gelukkig beschikken we over twee pompen) In Tours steken we de Loire over via een mooi fietsbrug en stoppen bij de kathedraal voor een bezoek. De kerk is schitterend, helaas is het beroemde pronkstuk (beelden van de kinderen van Henrdrik VIII (?) en Anna van Bretagne uitgeleend. De tocht door Tours levert wat problemen op, maar uit eindelijk bereiken we via andere bruggen de overkant en vervolgen onze route. Onderweg mist Kees nog een borg “Santiago 1440 km” Wel zien we veel stikkers op lantarenpalen met Santiago. Vlak voor het bereiken van onze eindbestemming ontvangen we een bericht van Paula dat de camping gesloten is en beslissen we om een plaatsje eerder te stoppen. De camping in Les Ormes blijkt een mooie en goedkopen camping te zijn, € . We hebben vandaag 105 km afgelegd in 4,24 uur, met een gemiddelde van 23 km (maar dat komt door de wind die we nu mee hebben) het aantal heuvels is flink afgenomen, het max. stijgingspercentage is toch nog 12%. Om 16.00 uur besluiten Leo en Carla om in en volgende stad te laten kijken naar het achterwiel van Leo mn et het spaakprobleem, gelukkig blijkt er een Declatlon (zeer groot sportzaak) in de buurt te zijn, hier wordt na overleg met deskundige overgegaan tot het aanschaffen van een nieuw achterwiel. Dit gaat wel ten koste van een tandwiel achter, dus nu heeft Leo maar 9 versnellingen achter. (zal hij morgen dan wat minder hard kunnen rijden?) Al het omzetten,band verwisselen enz. was gratis. Service !!!!!

• 04 September 2010 - 20:11

Johan:

Succes met je nieuwe wiel Leo. Houd allemaal goede moed. Groeten van Zip, ik heb extra brokjes voor hem meegenomen toen ik bramen ging plukken en hij vond ze lekker!
    groeten Johan