verslag van 2 dagen - Reisverslag uit Ferschweiler, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu verslag van 2 dagen - Reisverslag uit Ferschweiler, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

verslag van 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

12 Augustus 2012 | Duitsland, Ferschweiler

4e fietsdag zaterdag
Paula en Carla gaan eerst boodschappen doen in Remagen, morgen is het immers zondag en je weet niet of er winkels open zijn die ook nog eens op ons pad komen. Daarna rijden we langs de Rijn naar onze volgende bestemming. Ook Kees en Leo rijden vandaag grotendeels langs de Rijn. Vaak over grote betonblokken en dat is niet aangenaam voor het zitvlees van de heren. Ze fietsten vandaag 96 km. We hebben wederom een mooie camperplaats aan de Rijn voor 7 euro per koppel. Zonder faciliteiten, maar wel met schitterend uitzicht en het plaatsje Bacharach is binnen loopafstand. Een schitterend plaatsje met heel veel heel mooie vakwerkhuizen. Paula en ik gaan direct het dorpje verkennen als we aankomen en later doen we het dunnetjes over met Kees en Leo.
5e fietsdag zondag
Lekker rustig op de weg. We verlaten het mooie plaatsje Bacharach aan de Rijn. Paul en ik hoeven vandaag maar 61 km te rijden. Kees en Leo echter 82. We besluiten naar een wijnboer te gaan die tevens een gratis flesje wijn kado doet. (Zal wel denken wij, eerst zien dan geloven) en inderdaad als we aankomen op dit prachtige terrein worden we beiden ontvangen met een fles wijn. We mogen nog kiezen ook. Hier zijn tevens toiletten en het plaatsje ligt tussen de wijnranken. Mooi grasveld en we kunnen alles uitzetten, wassen, Satelliet voor TV etc. Geweldige plaats en dat voor maar 5 euro. Tegen kwart over twee komen Kees en Leo aan. Ze hebben het zwaar gehad, veel, heel veel wind onderweg. Maar de plek is mooi de wijn en het bier staan koud, dus wat

• 12 Augustus 2012 - 21:18

Henriette: