Een korte reisdag met veel pech! - Reisverslag uit Meran, Italië van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Een korte reisdag met veel pech! - Reisverslag uit Meran, Italië van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Een korte reisdag met veel pech!

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

23 Augustus 2012 | Italië, Meran

15e fietsdag woensdag
Vandaag verlaten we Glurns, het leuke ommuurde vestingstadje met 4 torens en heel smalle straatjes. Kees en Leo vertrekken na de koffie even voor half tien. Paula en Carla ruimen alles op en vertrekken niet veel later. Als we de camping verlaten moeten we over een heel smal fietspad dat ongeveer 700 meter lang is, in de hoop dat we geen tegenliggers krijgen want dan moet een van de twee terug. Gelukkig hebben we dat geluk. Als snel belanden we in een file waarbij alles stilstaat er is een ongeluk gebeurd en als snel mogen we om en om rijden en dat is ons geluk. De file aan de andere kant is nog veel langer en als we eenmaal het ongeluk gepasseerd zijn, is er voor ons geen vuiltje meer in de lucht. We rijden langs mooie rotspartijen en kastelen. Al snel zijn we in Merano en als we een supermarkt (de Eurospin) zien doen we boodschappen. Even later zien we ook nog de Lidl maar daar kunnen we niet parkeren dus die laten we links liggen. Vervolgens op weg naar de camperplaats van vannacht in Tirol. Diverse keren rijden we ons klem en kunnen of mogen we niet verder (geen campers toegelaten of de weg is slechts 2 meter breed). Het is ook loeiwarm en als we voor de 3e de Lidl passeren geven we het op. Paula belt Leo en we laten ons ophalen. Ook Kees en Leo hebben het nodige meegemaakt maar dat zal Kees hieronder verwoorden. Als ze ons rond kwart over 2 vinden, gaan de fietsen achterop en rijden de mannen ons naar de camperplaats in Tirol, hoog in de bergen. Het blijft de hele middag loeiheet en ’s avonds krijgen we wederom een vreselijk onweer.
Kees:
Het beloofde een mooie dag te worden, cappuccino drinken onderweg en een mooi fietspad tussen de boomgaarden. Hier werden we ontvangen door sproeinstallaties, wat ons een drijfnat pak opleverde. Na stukken grind en bospaden was onze euforie over. De 1e 2e en 3e lekke band volgde elkaar op. Leo besloot een nieuw achterwiel te kopen en moest hiervoor 2 km teruglopen naar een fietsenmaker. Daar besloot Leo echter het wiel niet te vervangen, maar een nieuw velglint zou volgens de fietsenmaker de oplossing zijn. Zo geschiede en met drie nieuwe binnenbanden vertrokken we naar onze bestemming in Merano. Hier wachtten ons het volgende probleem, de camperplaats was volgens Tomtom wel te bereiken met een camper, maar in de praktijk niet. Na een aanpassing (vrachtautonavigatie, via de Tomtom van Leo) komen we uiteindelijk op onze camperplaats aan. (boven in de bergen met uitzicht over Merano) Een mixparking waar helaas geen verkoeling is, wel gaat het 4 uur later vreselijk regenen onweren en noem maar op, dat brengt enige verfrissing met zich mee. Kees en Carla gaan uit eten en Paula en Leo hebben vlees gekocht die moeten het gekochte vlees dezelfde avond opeten ivm een matige koelkast! De hele nacht blijft het vreselijk regenen en onweren.