Wederom een korte fietsdag - Reisverslag uit Cortaccia sulla strada del vino, Italië van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Wederom een korte fietsdag - Reisverslag uit Cortaccia sulla strada del vino, Italië van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Wederom een korte fietsdag

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

23 Augustus 2012 | Italië, Cortaccia sulla strada del vino

16e fietsdag donderdag
Het plan was om hier een vrije dag te nemen en Merano in te gaan, maar vanwege het vreselijke warme weer laten we dat schieten. Kees en Leo fietsen vandaag een korte fietsdag en Paula en Carla hebben dus ook een rustige camperdag. Carla is om even over tien al op de nieuwe bestemming een camping in Breitbach nabij Cortaccia. Het grappige is dat Paula met haar Garmin van bovenaf het dorp in komt en ik met Tomtom vanaf beneden. Ze hebben hier 2 camperplaatsen en die zijn voor ons. Voor de camping voor de woning van de eigenaar van de Obstgarden. Als Paula er is gaan Carla en Paula op de fiets naar het volgende dorp om boodschappen te doen, zo’n 7 km verderop dwars door de boomgaarden met appels heen. Allerlei appels teveel om op te noemen. (Ik ken ze niet eens allemaal). Hieronder verhaalt Kees weer de ervaring van hem en Leo.
Vandaag niet veel te melden. Geen lekke banden of ander pech dat ons achtervolgde. De route begon met een afdaling vanaf dorp Tirol dwars door de oude stadspoorten en binnenstad van Merano. Na een tocht van 10 km langs de autoweg vervolgde we onze weg over een kilometers lang fietspad langs de rivier tot aan Bolzano. Hier liep het fietspad 165m ophoog langs het grote fort van de stad en via twee verlichtte fietstunnels liep het pad daarna door de boomgaarden en langs een prachtig bergmeertje naar de camping.
Onze beloning was twee duiken in het natuurlijk aangelegde “zwembad” van de kleine camping. Morgen rijden we via Trento naar het Caldonazzomeer.

• 25 Augustus 2012 - 10:44

Henriette:

Geniet van het mooie weer
    Hartelijke groeten
    Henriette