Lindau en morgen Oostenrijk in - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Lindau en morgen Oostenrijk in - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Lindau en morgen Oostenrijk in

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

18 Augustus 2012 | Duitsland, Lindau

Eerst Carla heeft een probleem met haar telefoon. Voor iedereen die het aangaat, haar telefoonnummer werkt niet meer, dus eventuele berichten sturen naar het mobiele nummer van Kees. Bedankt

9e fietsdag
Onweer regen nog meer regen, de hele stort het uit de hemel. Als we opstaan regent het nog steeds. Maar Kees en Leo laten zich niet kennen en gaan toch 93 km fietsen vandaag. Als ze rond half tien vertrekken miezert het nog een beetje maar dat mag geen naam hebben. Ze nemen regenjasjes mee, voor de zekerheid. Paula en ik ruimen de boel op en verstrekken rond half elf en doen eerst boodschappen bij de Lidl. Carla rijdt daarna door naar Sigmaringen, daar schijnt een schitterend kasteel te staan. Ook Kees en Leo komen langs het kasteel. Helaas vertrekken Kees en Leo net als Carla eraan komt. We treffen elkaar dan ook niet. Maar Carla gaat daar wel het kasteel bekijken en ook nog even de stad in. Daarna door naar de camping in Oberteuringen. Paula staat al bij de ingang te wachten maar mag nog niet het terrein op, want de receptie gaat pas om 2 uur open. Als we eindelijk het terrein opmogen hebben we het druk met water tappen, legen, WC schoonmaken camper aan kant maken en wassen. Al voor drie uur staan Kees en Leo voor de deur. Door het mindere weer konden ze lekker doorfietsen en zijn ze niet moe. Wel moeten ze beiden hun fietsen poetsen want die zijn door het natte gravel erg vuil geworden. Carla gaat zwemmen in het natuurbad op de camping. Het is een leuke camping met veel vertier voor de kinderen en ook veel beesten, ezels, koeien, varkens ezels ganzen, kippen, eenden, kikkers. Ook staan er allemaal fruitbomen op het terrein, pruimen appels peren. Maar het is niet veel, bijna alles is rot. Maar wel heerlijke hete douches en dat is lang geleden. Het weer is ondertussen weer schitterend geworden en ook de komende dagen schijnt het weer goed warm te worden. We laten het maar gebeuren.
10e fietstocht
Vandaag is het slechts een ritje van 41 km naar Lindau. Paula en ik moeten opschieten anders zijn Kees en Leo er eerder dan wij. Carla gaat nog even bij Berger (een campingketen in Duitsland) langs om een Europa stikker te kopen maar helaas uitverkocht en tevens om de nieuwe catalogus 2012 (3) mee te nemen. Om kwart over elf komt Carla bij de camperplaats voor de camping nabij Lindau aan. Er zijn nog 2 plekjes, Paula is er al en we schuiven er meteen in en gaan ons melden. Een kwartier later komen ook Kees en Leo aanrijden. Het is erg druk hier overal met fietsers auto’s wandelaars en de camping zit helemaal vol. Wij hadden de laatste 2 camperplekken. Het is weer erg heet vandaag. ’s Middags gaan we naar het strandbad aan het meer en achter in de middag gaan we op de fiets naar Lindau om rond te kijken en te eten in Lindau.

• 18 Augustus 2012 - 12:10

Gemma:

Hoi allemaal
    Ik lees dat het bij jullie allemaal voorspoedig verloopt en dat het ook lekker warm is,op een enkele regenbui na,ook hier gaat het zijn gangetje,we hebben zojuist nog ruim anderhalf gewandeld,het begon al behoorlijk warm te worden,maar dat is altijd beter dan regen,toch!!!!
    Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd doe voorzichtig en tot over 14 dagen.

Groetjes uit het zeer warme Rijen.

• 19 Augustus 2012 - 09:45

Theo En Marie-Anne Van Der Net:

Ha dappere fietsers en verzorgers!,

Gelukkig dat de regen even geen spelbreker meer is. Hier is hier tropisch warm maar we klagen niet hoor .
    Vanmorgen weer voor de eerste keer hardgelopen, wat is dat toch fijn. Heb je geen last meer van die insectensteek, Carla? Wij wensen jullie veel plezier en een prettige voortzetting!

Grietjes, Theo en Marie-Anne.