Regen met opstaan maar verder heel warm - Reisverslag uit Bronnen, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Regen met opstaan maar verder heel warm - Reisverslag uit Bronnen, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Regen met opstaan maar verder heel warm

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

15 Augustus 2012 | Duitsland, Bronnen

8e dag 15 augustus woensdag
Carla wordt bij het ontwaken direct gestoken door een wesp die op een of andere manier vannacht binnen is gekomen. Bovendien heeft ze erge pijn in haar onderrug waardoor ze haast niet op of neer kan. Kees moet vandaag veel extra dingen doen voor vertrek. Carla kan niet eens haar veters strikken dus ook dat moet gedaan worden. Niet echt een goed begin van de dag.
Vandaag schrijft Kees het verslag:
Met regendruppels vertrokken, dus regenjasje mee (helaas de hele dag voor niets meegesjouwd). De route loopt al snel via een grindpad van enkele kilometers door het bos. (de eekhoorns schieten door onze snelheid alle kanten op). Al gauw begint de zon door te breken en loopt de temperatuur op tot ver boven de 30 graden. Bij Tübbingen houden we op het schiereiland midden in de stad onze lunchpauze (hier worden de bootjes met toeristen op de rivier voortbewogen door een man met een stok) Vervolgen we onze route dan krijgt Leo zijn 1e lekke band, ook zijn buitenband blijkt een scheurtje te vertonen, dus ook gelijk maar vervangen. Een kilometer of tien verder opnieuw een lekke band (en dat is dus onze laatste reserve binnenband voor vandaag). Ondertussen stopt een wat oudere man met een racefiets voor een praatje, het blijkt dat hij de route kent en ons aanraadt om op de provinciale weg te blijven omdat deze al steil genoeg is. Ook demonstreert hij zijn racefiets…….met ingebouwde motor in het frame en een accu onder zijn zadel !!!!!!!!!!!!
Na enkele dorpjes door gezwoegd te hebben (wat een hitte) beginnen we aan de klim van ongeveer 4 km en zo’n 8% hellingspercentage (normaal wel makkelijk te doen, maar met de huidige temperatuur wel een opgaaf) Na 88 km bereiken we de camperplaats, waar de stoel en drank al klaar staat.