Zondag, dus druk in de bergen - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu Zondag, dus druk in de bergen - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Kees en Leo naar Venetië - WaarBenJij.nu

Zondag, dus druk in de bergen

Blijf op de hoogte en volg Kees en Leo

19 Augustus 2012 | Duitsland, Lindau

11e fietsdag

Vandaag verlaten we Lindau en rijden langs de Bodensee. Wat een drukte het is zaterdag en het lijkt wel of heel Duitsland en Oostenrijk hier wil vertoeven. Met de auto is er haast geen doorkomen aan. Carla doet over 10 km ruim 1 uur en het is loeiheet in de camper dus geen sinecure. Maar hier slaan we ons wel doorheen. Kees en Leo fietsen vandaag 83 km naar Bürs in Oostenrijk naar een boerencamping ook zij hebben last van de warmte het is boven de 30 graden. Zijn achterband is alweer beschadigd dat komt van het fietsen over het gravel. Rond 2 uur zijn ze op de camping en mogen ook meesnuiven in de heerlijke boerenlucht. Carla en Paula gaan nog even een grote supermarkt de Eurospar in (werkelijk gegantisch) en ook de Mediamarkt zit hier en nog veel meer winkels, echt even genieten.
12e fietsdag zondag
Voor ik het vergeet te vertellen met mijn (Carla’s) rug ging het na 1 dag al beter, waarschijnlijk heb ik in een verkeerde houding in de bestuurdersstoel gezeten, maar nu let ik beter op en heb er geen last meer van. Ook de wespensteek is aan beterende hand, het is nog wel een paarse plek maar dat komt van het uitzuigen van het gif, toen ik dat kwijt was ging het snel beter.
Vandaag schrijft Kees het verslag weer zelf, hij kan zijn ervaringen beter kwijt dan ik dat voor hem doe.
Vanaf de boerencamping is het de hele rit vals plat tot aan de werkelijke beklimming. De temperatuur is om 09.00 uur al ver boven de 20 graden en het zal nog warmer worden. Op de autobaan naast ons raast het verkeer voort, op de secundaire weg die wij en de bestuurders van de campers rijden is het rustiger (tolvrije weg). Bij de op/afrit naar de Vorarlbergtunnel wordt het een stuk drukker omdat veel mensen en vooral motorrijders niet extra willen betalen voor deze tunnel. Na enkele kleine tunnels en lawinegalerijen (niet lekker met dat autoverkeer) rijden we gelukkig de grote tunnel voorbij en nemen de oude weg, nu een fietspad. Voor mij is dit steile pad iets te veel van het goede, mijn energie is op en Leo rijdt langzaam van mij weg. In het laatste dorp voor het echte zware werk gaat beginnen, nemen we pauze voor wat drank en voedsel. Van hieruit is het stampen op de pedalen, autoverkeer naast ons, bocht na bocht tot aan 10% stijging en een enorme hitte, maar boven op de pas wachten de vrouwen en dat is onze motivatie.
Nog een laatste pedaalslag en een tandje bij en het is gebeurt, hier kan je toch van genieten als je eindelijk boven gekomen bent en drie keer dood gegaan bent. Na een wat langere pauze zijn we aan de afdaling begonnen, 15 km tot wel 15%, dus dat is met 60km naar beneden en erg veel remmen om de zaak onder controle te houden. We worden ingehaald door onze campers, die vast op weg zijn naar een nieuwe camping. Wij moeten nog zo’n 20 km met af en toe een lichte helling. Vermoeid maar voldaan bereiken wij het einddoel voor vandaag, Landeck totale afstand 71 km met een temperatuur van ver boven de 30 graden. Morgen staat ons de volgende pas te wachten !!!!!

  • 19 Augustus 2012 - 20:19

    Henriette:


    Geweldige prestatie van de fietsers , zeker met dit extreem warme weer
    Probeer wat uit de zon te blijven
    Fijn dat het met Carla beter gaat
    Lieve groeten aan iedereen
    Henriette

  • 20 Augustus 2012 - 14:26

    Johan:

    Met veel plezier heb ik jullie verslagen gelezen. Ik probeer me voor te stellen wat jullie ervaren.
    Dat lijkt me fantastisch! Voor elke beklimming moet je weer vechten maar wordt dan beloond door de mooie uitzichten en de voldoening deze berg ook weer te hebben getrotseerd. Jullie zitten nu in het zwaarste deel. Ik wens jullie veel sterkte, goed weer en geen pech.
    Ik leef met jullie mee! Hartelijke groeten aan allen.

    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees en Leo

Presentatie van het team met de verzorgsters

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 38474

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2012 - 02 September 2012

Naar Venetië op de fiets

20 Augustus 2010 - 10 Oktober 2010

Op de fiets naar Santiago de Compostella

15 Augustus 2011 - 30 November -0001

Op de fiets naar Praag

Landen bezocht: